سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاربرد زبان انگلیسی در گردشگری
 

 

در این پست قصد دارم حقایقی را که بر اساس تجربیات تعدادی از مسافران بنا شده مبنی بر اینکه چرا یادگیری هر زبان دیگری جز انگلیسی برای سفر و توریسم اتلاف وقت است، بیان کنم.

 

1)     در خیلی از مکان­ها، شما تقریبا هیچ مشکلی برای سفارش غذا یا استفاده از هتل­ها صرفا با استفاده از زبان انگلیسی نخواهید داشت. شاید اگر بخواهید وقت برای یادگیری زبان محلی جایی که به آن سفر میکنید بگذارید، بخش زیادی از وقت گرانبهای خود را تلف کرده اید، البته این به علاقه شما هم باز می­گردد. شاید دوست داشته باشید که وقت بگذارید و زبان محلی هر جایی را که با آن سفر می­کنید یاد بگیرید، این تصمیم شماست، ولی شاید همه فرصت یا توانایی این کار را نداشته باشند.

2)     اگر زبان مادری شما انگلیسی است، کار شما برای یادگیری یک زبان بین المللی برای سفر تقریبا صفر است. شما به صورت خودکار مزیت دانستن این زبان را دارید و در واقع چند قدم جلوتر از کسانی هستید که این زبان را به خوبی بلد نیستند.

3)     مهمترین کار­هایی که شما در یک سفر توریستی می­کنید عبارتند از: گرفتن عکس در مکانهای معروف گردشگری و تاریخی، رفتن به تور­های گروهی و غذا خوردن در رستوران­های محلی. شاید این ایده که با مردم محلی دوست شوید و با خانواده آنها غذا بخورید خوشایند هر کسی نباشد!

4)     در کشور­های توریستی، تقریبا به هرجایی که سفر کنید، تعداد زیادی توریست مثل خودتان خواهید یافت. شما و آنها در یک چیز مشترک هستید و آن هم این که هر دو در یک کشور خارجی هستید و به عبارتی در آنجا غریبه به حساب می آیید. شاید ارتباط برقرار کردن با این توریست ها برای شما راحت تر از غرق شدن در دنیای مردم محلی آنجا باشد. کشور­های خارجی معمولا پر از ناشناخته­ها هستند و افراد معمولا در برخورد با چیزهایی که آشنایی کمی با آنها دارند با احتیاط عمل می­کنند.

5)     شاید اصلا وقت کافی برای یادگیری عبارات محترمانه یا عامیانه که در زبان مردم محلی کشور مقصد وجود دارد نباشد، معمولا کسی از چند ماه قبل وقت برای یادگیری زبان کشوری که تنها چند روز می­خواهد به آن سفر کند، نمی­گذارد.

6)     انگلیسی پرکاربردترین زبان دنیا است و به معنای واقعی یک زبان بین المللی است و یادگیری نکات ریز و درشت آن هم نه تنها راحت تر است، که قطعا در طی تمامی مراحل زندگی غیر از سفرهای توریستی هم به کارتان خواهد آمد.

7)     انگلیسی همیشه زبان بین المللی دنیا باقی خواهد ماند. هر چند در گذشته هم این جمله برای زبان های فرانسوی و لاتین گفته میشد، ولی این دفعه با دفعات قبل فرق دارد!

8)     خارجی هایی که انگلیسی صحبت می­کنند، حتی اگر خیلی خوب نباشد، باز هم به خوبی می­توانند منظور خود را برسانند، چون هم انگلیسی زبان پیچیده ای نیست و هم درصد افرادی که ممکن است تمام یا بخشی از حرف­های شما را به زبان انگلیسی متوجه شوند بیشتر است.

 

در پایان لازم است یاد آوری کنم که هدف این پست به هیچ عنوان این نیست که شما را از یادگیری زبانی غیر از انگلیسی بازدارد. اتفاقا برای خیلی افراد این کار بسیار لذت بخش است. ولی برای افرادی که سفر توریستی زیاد می­روند و احتمالا در ایام غیر سفر سرشان به شدت مشغول کار هستند، شاید وقت زیادی برای یادگیری یک بان محلی نباشد. در واقع حرف اصلی این است: آسان ترین راه برای ارتباط برقرار کردن در کشوری که به آن سفر می­کنید یادگیری یک زبان و آن هم انگلیسی است. در واقع با یک تیر چندین نشان را زدن.

 

 




موضوع مطلب :


 
درباره وبلاگ



طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 7951